cat-logo

Antwoorden op de meest gestelde vragen, zodat je zonder zorgen op reis kan gaan.

Veel gestelde vragen

Wij sturen afhankelijk van je keuzes dagelijks of wekelijks een status update, met foto of filmpje naar je door.
Dit kan via WhatsApp, Facebook of Email. SMS is eventueel ook een optie, maar dan zonder foto.
We hebben steeds de gegevens van je dierenarts, indien nodig. In geval van ziekte nemen we eerst contact op met onze eigen dierenarts, waarmee we al jaren samenwerken en dewelke zeer bekwaam en diervriendelijk is. In geval dit nodig is gaan we naar de katten spoeddienst, zodat verzorging 24/7 mogelijk is. Onze dierenarts kan uw dierenarts steeds contacteren indien er extra informatie nodig zou zijn.
Dankzij onze jarenlange ervaring, ons eindeloze geduld en onze grote liefde voor katten slagen we er steeds in om uw kat te laten ontspannen. Bij aankomst gebruiken we de eerste dag een Feliway verstuiver om rustgevende feromonen te verspreiden, zodat uw kat zich zeer snel op een natuurlijke manier kan ontspannen. Het geeft hun een gevoel van veiligheid en welzijn. Natuurlijk werken veel knuffels, kattenkruid, fijne speeltjes en enkele snoepjes ook om het vertrouwen te winnen en te ontspannen.
Alles is aanwezig, maar om een kat zich snel thuis te laten voelen is het wel aangeraden om een voorwerp van u thuis mee te nemen. Dit is zeker geen must, want we bieden reeds alle comfort.
Raadpleeg indien van toepassing jouw reisorganisatie. De meeste reisannulatieverzekeringen dekken ook de annulatiekosten van dierenverblijven. Annuleren bij ziekte of overlijden van de kat of de eigenaar is kosteloos, mits een schriftelijke verklaring van de (dieren)arts. Na het ontvangen van deze verklaring wordt het volledige voorschot terugbetaald. Je kan steeds annuleren tot 14 dagen voor het verblijf. In dat geval heeft het hotel nog altijd recht op het voorschot van 30%. Indien de reservering minder dan 14 dagen voor de gereserveerde aanvangsdatum wordt geannuleerd of ingekort, verbindt de klant zich ertoe de volledige som van het gereserveerde verblijf te betalen. Bij niet-opdagen zonder annulatie moet de volledige som van de reservering betaald worden. Defacto annulering: indien u niet in orde bent met de wettelijke vaccinaties (zie vaccinaties) of het vaccinatieboekje niet kan voorleggen bij aankomst mogen wij uw kat(ten) niet aanvaarden en wordt er 90% van het totale bedrag aangerekend. Annulatie door Luxe-kattenhotel.be door overmacht (bvb brand infrastructuur) wordt het volledige bedrag terugbetaald. (Eventuele opgelopen schade door annulatie van Luxe-kattenhotel.be, kan in dit geval niet op het kattenhotel verhaald worden).
Wij volgen de regels van de overheid. De gezondheid van onze gasten staat op de eerste plaats. Alle gasten moeten ingeënt zijn tegen kattenniesziekte (rhinotracheitis), kattenziekte (panleucopenie) en leucose. Deze vaccinaties mogen niet ouder zijn dan 1 jaar en niet jonger dan 3 weken. Wij vragen naar uw boekje van de dierenarts bij aankomst in ons hotel. Katten die niet gevaccineerd zijn kunnen wij spijtig genoeg niet aanvaarden. Zorg er ook voor dat uw kat vrij is van vlooien en wormen.
Geen probleem, wij zijn gewend aan het geven van medicatie aan katten. Laat ons bij uw boeking zeker welke speciale zorgen uw kat nodig heeft. Door de extra zorgen kan het zijn dat u wel gevraagd wordt om een ander plan dan classic te nemen voor uw reservatie.
Wij zijn maandag tot zaterdag van 10:00 tot 12:00 en van 14:00 tot 19:00 geopend. Opgelet, voor alle bezoeken dient vooraf een afspraak te worden gemaakt.
Wij vragen u een voorschot van 30% te betalen om uw reservering te bevestigen. Het resterende bedrag wordt afgerekend bij afhaling. Betalen kan cash, via de bancontact app of instant overschrijving.
We zijn erkend door de dienst Dierenwelzijn onder het erkenningsnummer HK40107124.